keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Toinen fondi

Kun ensimmäisestä fondista päästiin eteenpäin, aloitin välittömästi seuraavan fondin parissa. Toisen fondin kuului olla luontomaisema aiheinen ja lukuisien vaihtoehtojen jälkeen löytyi kelpuutettu, jossa oli etu-,keski- ja taka-alalla olevaamaisemaa. Kuva oli peräisin punapuumetsästä.


Tein kuvasta vesiväriluonnoksen hahmotaakseni hieman metsän tekemistä.


Aloitin vesivärien jälkeen pienen fondin kanssa harjoittelun ja vanhasta fondista oppineena, en kuluttanut siihen kahta päivää kauempaa, kun taas vanhaan meni viikko. Olin tajunnut, että pieni fondi oli vain harjoitteluväline, jolla harjoittelin maalaus tekniikoita, enkä itse jäljentämistä pienessä koossa.


Olin päässyt kohtuu hyvin yli fondikammostani, joka kammosi minua ensimmäisen fondin kanssa ja tein paljon rohkeampia päätöksiä maalatessani.

(En ollut ihan tyytyväinen valon väreihin, mutta vasemman puskan lehdet alkoivat kiiltää häiritsevästi, jos yritin laittaa valoa leveämmälle)

Olin tyytyväinen maalaukseen, koska vanhasta työstä minulle jäi hieman paha maku. Olin myös yllättynyt saadessani työn viikossa valmiiksi, kun vanhaan työhön oli mennyt 2,5 viikkoa. Olisin varmasti työstänyt kuvaa hieman pitenpään, mutta joululomaksi oli tarkoitus saada valmiiksi, koska loman jälkeen alkaisivat muut hommat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti